Grawer - rzemiosło artystyczne
„…czternaście krojów pisma — trzy pochodzące z czasów rzymskich, dziesięć średniowiecznych i jeden renesansowy”
„…czternaście krojów pisma — trzy pochodzące z czasów rzymskich, dziesięć średniowiecznych i jeden renesansowy”

„…czternaście krojów pisma — trzy pochodzące z czasów rzymskich, dziesięć średniowiecznych i jeden renesansowy”

Nieodłącznym elementem mojego warsztatu grawerskiego stała się kaligrafia, którą od ponad roku uprawiam. Po gotyckiej teksturze i frakturze, po angielskiej kursywie, piśmie rondowym, italice, uncjale i minuskule karolińskiej, przyszedł czas na kolejne tajniki mistrzowskiego warsztatu. 

Copperplate

Absolutną koniecznością dla mnie jest umiejętność rozpoznawania i posługiwania się jak najszerszym zestawem historycznych krojów pisma. Wykorzystuję to zarówno podczas grawerowania, jak również w dołączanych do prac grafikach, które przygotowuję klasycznymi stalówkami i atramentem. 

Gotyk textura – jedna z wielu odmian

Ważnym elementem tego jest fakt, iż zarówno sam atrament jak i papier są ręcznie przygotowywane. Tak więc zarówno same prace grawerskie jak i grafiki są efektem ręcznego rzemiosła. 

Pismo rondowe

A teraz wisienka na torcie…

Z tego powodu mam ogromną satysfakcję podzielić się faktem, iż powstaje podręcznik, jakiego jeszcze nie było. Podziwiam umiejętności autora, i dlatego na uwagę zasługuje   fakt, iż zawartość przygotowywanego przez niego podręcznika to czternaście krojów pisma — trzy pochodzące z czasów rzymskich, dziesięć średniowiecznych i jeden renesansowy. Najbardziej ciekawy jestem polskiej kursywy gotyckiej. Oczywiście na ciekawości nie poprzestanę.

Zapraszam do wysłuchania tego, co autor mówi o swoim projekcie, oraz gorąco namawiam do wsparcia finansowego.

Oto link do opisu projektu: Mały przybornik skryby

Makieta podręcznika

Autorowi życzę powodzenia i czekam cierpliwie na rozpoczęcie prac.